
Historie
Main Menu


Groei & Succes
Met de hulp van vrienden en vrijwilligers werden in de loop van de tijd concepten bedacht om bezoekers naar het feest te trekken en publiciteit te genereren. Het 60-seconden-spel, de Noordwijker Van Het Jaar Verkiezing, een wensenactie, ze hebben allen de revue gepasseerd.
De verschillende concepten gaven niet alleen een mooie invulling aan de avond, de bezoekers van het Nieuwjaarsgala kregen hierdoor tevens de gelegenheid om alle geledingen van de Noordwijkse samenleving in een ongedwongen sfeer te ontmoeten. Dit bleek een groot succes te zijn en de omvang van het gala nam gestaag toe.
Tot 1999 is het gala altijd gratis toegankelijk geweest. In dat jaar stroomden er zoveel bezoekers toe dat het Nieuwjaarsgala aan haar eigen succes ten onder dreigde te gaan. Om de veiligheid en kwaliteit van het gala te kunnen waarborgen werden drempels ingebouwd. Entreegeld werd geheven en de vereiste dresscode werd ingesteld, waarna de zaak weer onder controle kwam. Door de enorme groei was het ook noodzakelijk geworden om entreegeld te vragen om uit de kosten te kunnen komen. Dit lukt ieder jaar opnieuw, mede dankzij de inzet van de sponsors van het Nieuwjaarsgala. Door de jaren heen is het Nieuwjaarsgala een vaste traditie geworden voor vele Noordwijkers. Zowel de jonge als de oude generatie Noordwijkers genieten op 2 januari samen van een geweldig feest in sfeervolle entourage, waar zij elkaar een gelukkig Nieuwjaar kunnen wensen.